ALLAH C.C. HZ MUHAMMED (S.A.S) İSLAM VE TASAVVUF,MÜSLÜMAN,ALİMLER,EVLİYALAR

İslam ve tasavvuf, Allah cc,Hz Muhammed (sas),Kuran-ı Kerim
 
AnasayfaTakvimGaleriSSSAramaKayıt OlGiriş yap
SAAT VE TAKVİM
En son konular
» kabir azabına sebep olan bişeyde ayakta bevletmek
Ptsi Tem. 23, 2012 10:22 pm tarafından farukiler

» dünyadaki kıpırtılar
Çarş. Haz. 29, 2011 10:20 pm tarafından farukiler

» insanlar yaşantılarından hiçte memnun görünmüyor
Çarş. Haz. 29, 2011 10:11 pm tarafından farukiler

» DOĞUM KONTROLÜ İLE İLGİLİ SORU VE CEVAPLAR
Ptsi Kas. 08, 2010 11:53 pm tarafından farukiler

» ÇEŞİTLİ SORULAR
Ptsi Kas. 08, 2010 11:51 pm tarafından farukiler

» CUMA NAMAZI İLE İLGİLİ SORU VE CEVAPLAR
Ptsi Kas. 08, 2010 11:49 pm tarafından farukiler

» CİHAD İLE İLGİLİ SORU VE CEVAPLAR
Ptsi Kas. 08, 2010 11:47 pm tarafından farukiler

» BİD'AT - SÜNNET İLE İLGİLİ SORU VE CEVAPLAR
Ptsi Kas. 08, 2010 11:45 pm tarafından farukiler

» BEY'AT - İNTİSAB İLE İLGİLİ SORU VE CEVAPLAR
Ptsi Kas. 08, 2010 11:44 pm tarafından farukiler

HADİS ÖĞRENELİM
KURAN’DA ARA
Diyanet Meali
Elmalılı Y. M.
RADYO DİNLEYİN
NAMAZ VAKİTLERİ
FORUM GAZETE
HAVA DURUMU
İL İL TÜRKİYE
forex
İNGİLİZCE-TÜRKÇE ÇEVİRİ

Türkçe - İnglizce / İngilizce - Türkçe Çeviri
Kelime:

© 2008 forex


forex
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
AKVARYUM

ONLİNE SÜRENİZ
FORUM SAYAÇ
http://farukim.eniyiforum.biz

Paylaş | 
 

 HAC İBADETİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
farukiler
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 122
FORM AKTİVASYON PUANI : 300
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 20/12/08

MesajKonu: HAC İBADETİ   Cuma Eyl. 17, 2010 12:31 am

HACCIN FARZ OLUŞU
Aşağıdaki şartlara sahip olan her mükellefe hac farzdır. Farz oluşu ise; Kurân ve sünnetle sabit olmuştur. Hac dinin erkânından olup vacip oluşu ise dinin vazgeçilmez emirlerindendir. Sabit olduğuna inanarak yerine getirmemek, büyük günahlardan sayılır. Şüpheye dayanmadıkça haccın farz oluşunu inkâr etmek küfürdür.
Yüce Allah kendi kitabında şöyle buyuruyor: “Ona bir yol bulup güç yetirenlerin evi haccetmesi, Allah'ın insanlar üzerindeki hakkıdır. Kim de onu inkâr ederse şüphesiz Allah, âlemlere karşı muhtaç olmayandır.”[1]
Allame Kuleyni (r.a) muteber kaynaklardan İmam Sadık’ın Şöyle buyurduğunu nakleder: “ Hastalığı, zaruri ihtiyacı veya hükümetin engellemesi olmadığı halde Haccetu’l-İslam’ı yerine getirmeden ölen Yahudi veya Hıristiyan dünyadan gider.”
Bu ayet ve rivayet haccın önemini ve farz oluşunu açıkça beyan etmek için yeterlidir. Bu konuda birçok rivayet nakledilmiştir. Hepsini burada getirmemiz mümkün olmadığından bununla yetiniyoruz.
Haccetu’l-İslam her mükellefe ömründe bir kez vacip olan hacdır. Başkası tarafından ecir olarak veya bu gibi sebeplerden dolayı bazen ikinci defa veya daha fazla vacip olması mümkündür.
1- Haccın şartları oluştuktan sonra onu hemen yerine getirmek gerekir. Şu halde müstati olunan ilk yıl yerine getirmek gerekir. İlk yılında yerine getirmeyen ikinci yıl veya diğer yıllarda yerine getirmelidir.
Çabuk yerine getirmenin iki şekli olabilir:
a) Şer-i olması. Meşhur olanda budur.
b) Akl-i olması. Mazereti olmadan haccı yerine getirmezse, cezayı hak eder.
Birinci şık ihtiyata uygun, ikincisi ise daha güçlü görüştür.
Daha sonra yapabileceğine emin olmadan müstati olduğunun birinci yılı yapmayarak haccını geciktirirse, fakat daha sonra yerine getirmeye muvaffak olursa cüret etmiştir. Ama muvaffak olamazsa büyük bir günah işlemiştir.
2- Kendisine hac vacip olan kimse, haccı zamanında yapabilmek için gerekli hazırlıkları yapması vaciptir. Çeşitli kafileler olursa, bu kafilelerin hangisiyle giderse gitsin haccını yerine getirebileceğine eminse istediği kafileyle gidebilir. Elbette hangi kafileye haccı derk etme konusunda daha fazla güveniyorsa onunla gitmesi dava iyidir.
Hac amellerinin yapabileceğine emin olduğu bir kafile olursa geciktirmesi caiz değildir. Hac amellerini zamanında yapabileceği başka bir kafile olursa geciktirebilir.
Yolculuğun karadan havadan veya denizden olması gibi diğer hazırlıklar konusunda da hüküm aynıdır.
3- Üzerine vacip olduğu istitaet yılında, hac amellerini aynı yılda yapabileceğine emin olan kimse, yolculuğunu geciktirerek hac amellerine zamanında ulaşamazsa haccı geciktirme konusunda mazeretli sayılır. Meşhur görüşe göre boynunda hac yoktur.
Kendisinin taksir ve tembelliği olmaması şartıyla hacca ulaşmaktan aciz olduğu bütün durumlarda hüküm aynıdır.



ALINTIDIR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://farukim.eniyiforum.org
 
HAC İBADETİ
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ALLAH C.C. HZ MUHAMMED (S.A.S) İSLAM VE TASAVVUF,MÜSLÜMAN,ALİMLER,EVLİYALAR  :: İSLAMIN ŞARTLARI-
Buraya geçin: